Positionering & branding
Trant
van idee tot merk
Positionering & vormgeving
Het gedragskundig trainings- en coachingbureau Trant is ontstaan uit een samenwerking tussen Gerard Jorna en Otto Lolkema. De heren schakelden Brandshake in voor de positionering & branding. We bedachten een naam, logo, huisstijl en alle bijbehorende middelen zoals een website en verschillende soorten drukwerk. Na diverse gesprekken met Gerard en Otto presenteerden we de naam Trant. Trant staat voor een handelswijze, een manier of methode. Het is een wijze van doen, een wijze van handelen. Gerard en Otto werken vanuit een visie die ook wordt gevangen in de naam Trant: het activeren en stimuleren van mensen en organisaties om een eigen weg te vinden en daar zelf sturing aan te geven.
Center piece
Het logo-ontwerp
Trant is geen vast patroon en ook niet eenzelfde oplossing voor iedereen. Daarom is het logo een visualisatie geworden van dit concept. Het beeldmerk bestaat uit een opengebroken punt: zo kun je het beeldmerk op verschillende manieren zien, net als Trant. In het woordmerk staat een punt, maar wat Trant eigenlijk doet is van een punt een vraagteken maken. Het perspectief veranderen. Deze dynamiek komt terug in het beeldmerk: er zit een transformatie in.