Proef de rijkdom van de natuur
Nevel
De kern van Nevel
Van concept tot campagne
Nevel staat bekend om hun ambachtelijke zuurbieren. Ons doel was simpel: bierliefhebbers prikkelen en ze laten kennismaken met de bijzondere bieren van Nevel. Tegelijkertijd wilden we de connectie met de natuur verwerken in de beelden die we schoten. Deze campagne introduceert het nieuwe Wild bier. Een licht troebel blond bier, met de smaak van Nevel’s eigen gistcultuur. Zacht zuur met tonen van citrusvruchten en hout. Een bier gericht op samen genieten en de rijkdom van de natuur proeven.
Aanpak & concept
Nevel’s ambachtelijke zuurbieren
Het uitgangspunt van onze aanpak was het vastleggen van de unieke kern van Nevel’s ambachtelijke zuurbieren. Nevel haalt haar grondstoffen van natuurinclusieve boeren in de omgeving Nijmegen en bevat geen onnodige toevoegingen. Daarom wilden we niet alleen bierliefhebbers aanspreken, maar ook de connectie met de natuur in beeld brengen. We ontwikkelden een pakkende slogan die de kern van het Wild bier vat: “Proef de rijkdom van de natuur.” Deze legden we voor aan Nevel, ze waren erg enthousiast. Op naar de uitwerking!
De uitwerking
Hoe ziet de campagne eruit?
We maakten een script wat de leidraad was voor de draaidagen. De beelden moesten de sfeer en identiteit van het merk weerspiegelen. De passie voor ambachtelijk brouwen, de liefde voor de natuur én het samen genieten komen samen in de beelden. Het is een complex bier dat zowel interessant is voor mensen die niet erg van het speciaalbier zijn, als voor ervaren bier liefhebbers: het bier is toegankelijk voor de beginnende genieter en uitdagend voor de ervaren liefhebber. Nieuwsgierig naar de smaak? Kijk op nevel.org