Branding
Vers van Lau
houden we van
De uitdaging
Vers van Lau is een receptenwebsite, foodblog, én microbakkerij in één. Lau benaderde ons om een overkoepelende huisstijl te ontwerpen voor deze verschillende onderdelen. De naam van het merk is afgeleid van haar volledige naam en aan ons de uitdaging om van dit merk een echte brand te maken. Na een paar goede gesprekken met Laurel gaven we vorm aan de branding van Vers van Lau. Het resultaat? Een breed inzetbare huisstijl met een ambachtelijke twist.
Ambachtelijk & lokaal
Global food, made local
Inspiratie voor de recepten van Vers van Lau komt van eetculturen van over de hele wereld. Laurel’s doel is om gerechten van zo vér mogelijk, zo vers mogelijk bij mensen op tafel te krijgen. Ze werkt daarom zoveel mogelijk met lokale ingrediënten. Wij bedachten de slogan “Global food, made local”. Daar krijg je toch gelijk trek van?
Center piece
Het logo-ontwerp
Met het logo van Vers van Lau zijn we hélemaal losgegaan. De huisstijl heeft daarom niet één logo, maar zes verschillende logo’s gekregen. In alle logo’s komt de ‘L’ herkenbaar en in hetzelfde font terug. Met deze branding kan Lau voor iedere uiting, verpakking of zelfs soort opdracht een passend logo kiezen, terwijl de stijl altijd herkenbaar blijft.