Brandshake Brandshake
  • Portfolio
  • Wie we zijn
  • Blog
  • Contact
Even bellen? Mail ons
Even bellen?

Branding Tweedekans winkel

Tearfund

Disciplines
Grafisch ontwerp
Strategie
Tearfund Tweedekans winkel

Tearfund x Brandshake

De vraag

Tearfund Nederland zet zich overal ter wereld in tegen armoede en onrecht. Samen met lokale kerken en gemeenschappen zorgen ze voor blijvende verandering. In Nederland maken ze mensen bewust van wereldwijde problemen én halen ze geld op om projecten te steunen. Tearfund klopte bij ons aan met de mooie uitdaging of we mee wilden denken over een nieuw fondsenwervingsidee: eigen kringloopwinkels.

tearfund_2kw_shirt_landscape
Tearfund Poster boeken

Het traject

Van idee naar winkelconcept

Kringloopwinkels zijn een krachtige manier om fondsen te werven, zoals blijkt uit de ervaring van experts en de laatste trends. Maar dan blijven er veel verschillende soorten en smaken om uit te kiezen. Daarom gingen we in gesprek met mensen uit onze drie belangrijkste doelgroepen: milieubewuste consumenten, christenen en mensen met een beperkt budget. Ook vroegen we de achterban van Tearfund om input via een enquête. Tegelijk onderzochten we hoe de identiteit van Tearfund hierin een rol speelt. De uitkomst? Een scherpe positionering met een duidelijke focus op kwaliteit en kansen.

Deze positionering hebben we vervolgens doorvertaald in een uniek winkelconcept waarbij de producten in een frisse setting worden gepresenteerd. Dit als tegenhanger op de vaak overvolle en muf ruikende kringloopwinkels. Ook de slogan komt natuurlijk voort uit de positionering: “De winkel vol kansen.” Deze slogan vat de dubbele belofte samen: de schatten die je kunt vinden in de kringloopwinkel én de nieuwe kansen die jij met jouw aankoop bij de winkel biedt voor mensen in ontwikkelingslanden. Hij biedt bovendien volop ruimte voor creatieve promotieacties in en rondom de winkel.

Tearfund Winkelconcept
Tearfund extra Kans

Een branding vol kansen

We stemden de huisstijl van de Tweedehands winkels af op die van Tearfund zelf. De kleuren en het lettertype lagen daarmee vast. Binnen die kaders ontwierpen we een herkenbaar logo en introduceerden een karakteristiek patroon dat gebruikt kan worden om grote kleurvlakken meer diepte te geven. De huisstijl in combinatie met de concepten, zorgen zo voor een krachtig en flexibel merk, klaar om de frisse uitstraling van de nieuwe kringloopwinkel uit te dragen in alle communicatie.

tearfund_2kw_totebag
Tearfund verhalenrek
Tearfund_2kw_poster_KvdW
Tearfund vlag
“Brandshake heeft ons goed geholpen om scherpe keuzes te maken in het winkelconcept. Zodat de neuzen ook binnen de organisatie dezelfde kant op kwamen te staan. Het resulteerde uiteindelijk in een strakke vormgeving die hopelijk zorgt voor succesvolle winkels.”
Guido Liebrechts  — Teamleider Marketing & Communicatie

Meer trots

Andere items

Naar portoflio
23_Wild_Bier_Nevel23_Wild_Bier_Nevel

Campagne Wild bier

Nevel

24_Groendus_Laadpalen-12924_Groendus_Laadpalen-129

Groene energie in bedrijf

Groendus – Groene energie in bedrijf

Handen uit de mouwen!

Samen een project starten?

Contact
Brandshake Brandshake
Even bellen? Mail ons
Brandshake
info@brandshake.nl
0683 941 264
  • Portfolio
  • Wie we zijn
  • Blog
  • Contact
  • Cookieverklaring
  • Algemene voorwaarden
Brandshake Brandshake
Copyright — 2025
Brandshake — 2025
  • Cookieverklaring
  • Algemene voorwaarden

Hi, deze website maakt gebruik van cookies. Ga je daarmee akkoord?

Akkoord! Nee, dankje