Organisaties zijn massaal op zoek naar personeel. Je hoeft LinkedIn maar te openen en de vacatures vliegen je om de oren. Een goed teken, voor veel werkgevers is er dus genoeg werk. Maar waar halen we deze nieuwe collega’s vandaan op de krappe arbeidsmarkt? En als iemand zoekt naar een nieuwe baan, waarom zou deze persoon voor jouw organisatie kiezen?

Goed personeel is in deze tijden erg lastig te vinden. Om het juiste ‘poppetje’ te scouten halen werkgevers dan ook alles uit de kast: wervingscampagnes, recruiters, referral bonussen, noem maar op. Er wordt flink geïnvesteerd in deze middelen en vaak met resultaat. Maar is dit ook de meest efficiënte manier?

Veel werkgevers dweilen op wervingsgebied met de kraan open. Het bestaande personeelsbestand vol waardevolle werknemers wordt vaak voor lief genomen, want ‘ze hebben toch een goed salaris?’. Dat kan heel goed kloppen! Maar vergeet niet dat er ook jacht wordt gemaakt op ‘jouw’ professionals. Ze liggen niet aan de ketting…

Bij Brandshake geloven we dat goede werving hand in hand gaat met werknemers die zich gewaardeerd voelen. Waarom investeren in dure recruitment agency’s als je huidige personeel via de achterdeur vertrekt? Het behouden van professionals is vele malen goedkoper (en leuker!) dan het aantrekken van nieuwe collega’s. Een mooie bijvangst: jouw medewerkers worden ambassadeurs van jouw merk.

Begin dus met waarderen! Koester je personeel, zet de extra stap en heb het leuk met elkaar. Salaris alleen is voor veel mensen niet het hoogste goed. Het gaat om verbinding en waardering, want naast werkende professionals zijn we ook gewoon mens.

Wil jij aan de slag met het waarderen van je huidige werknemers én groeien als werkgeversmerk? We denken graag met je mee voor een oplossing die past bij jouw organisatie. Klinkt goed? Neem dan contact met ons op!